onsdag 4. mars 2009

Ferie. yay

Heisann.

Da begynner det kanskje aa bli paa tide med et ordentlig innlegg igjen. Jeg beklager masse masse til alle som sender mailer, kommenterer paa diverse nettsteder og saa videre, men jeg har alvorlig lite tilgang paa internett. Saa naar jeg foerst er innom har jeg nesten bare tid til aa sjekke hva folk skriver til meg. Men jeg proever.

Naa er vi inne i den foerste uka av sommerferie her i Thailand, og jeg gjoer alt jeg kan for ikke aa gaa paa veggen. Det er ufattelig kjedelig aa vaere hjemme, ettersom det eneste man kan ta seg til er aa se paa tv eller spille data. Og ettersom min fantastiske vertssoester har vaert saa snill og lagt passord paa dataen uten aa fortelle meg, saa kan jeg ikke bruke den. Jeg kjoepte den siste Harry Potter-boka forrige fredag, med haap om at da hadde jeg noe annet enn tv aa drive med ei stund framover. Men, de 600 sidene ble lest ut tidligere idag.. Planen var egentlig at jeg skulle besoeke Lisa denne uka, men siden hun bor saa langt unna byen, saa avhenger mitt besoek paa at noen fra familien hennes drar til Khon Kaen og tar med meg hjem. Idag dro soestra til Lisa til Khon Kaen, men kanskje hun skal overnatte her. Saa kanskje blir det ikke idag heller. Men kanskje i morgen. Jeg kjeder meg saa ufattelig!

Ellers kan jeg jo nevne at det har vaert endel problemer med vertsfamilien min i det siste. Jeg skal ha skrevet til Lisa paa msn at jeg "hater familien min", noe som resulterte i at alle var veldig sinte paa meg, og ville at jeg skulle flytte. I tillegg skal de ha hoert noen stygge rykter om meg, som ikke er sanne. Jeg sa erboedigst unnskyld til vertsforeldrene, og sa at noen ganger saa sier jeg ting jeg ikke mener naar jeg er sint osv. (I Thailand er det nemlig ikke lov aa vaere sint). Saa naa er alt tilbake til normalt med alle i familien bortsett fra den yngste vertssoestra mi, godeste My. Hun gjoer fortsatt alt hun kan for at mitt opphold ikke skal vaere smertefritt. Det var for oevrig hun som leste msn-bloggen min, og fortalte alle de andre i familien alle ryktene osv. Snilt av henne og vende alle mot meg. Da jeg sa unnskyld, sa nemlig vertsforeldrene at de hadde ikke tatt det jeg skrev paa msn saa alt for hoeytidelig. Menmen.

Fredag i forrige uke var siste skoledag foer vi forlater Thailand, og jeg kjenner det vokser frem en klump i halsen bare av aa tenke paa at jeg aldri skal bruke skoleuniformen min igjen, eller moete laererne, eller gaa paa time, eller spise lunsj, eller le sammen med vennene mine paa skolen her i Thailand igjen..

Men saa gleder jeg meg mer enn noensinne til aa komme hjem til Norge naa. Savner alle veldig mye for oeyeblikket. Litt lei meg for at ikke Astrid kommer til aa vaere der naar jeg kommer hjem, men aa faa moete Hildegunn og Maria og Mamma og Pappa og Ragna og alle andre blir supert. Livet i utlandet er bra det ogsaa, ikke misforstaa, men aa komme til et sted der man kjenner alt ut og inn blir herlig. Kommer til aa savne en hel masse ting med Thailand, men livet der hjemme er saa enkelt. Jeg vil ha enkelt akkurat naa ^^

Vi snakkes!!

7 kommentarer:

Hildegunn sa...

Har du sommerferie ?? :O Det bli sånn ca et HALVT år sommerferie på dæ da ? LUCKY BASTARD.

Anonym sa...

Gleder meg til du kommer hjem :-D
Men si meg, har du sommerferie helt til du skal dra hjem da? Det er jo sånn passe konge.
STJEL SKOLEUNIFORMEN!

Nathalie sa...

Wow! Kor laeng har du sommerferie i alt da? Du kjaem heim i mai sainnt?
Haape du faar te aa utnytt den siste tida di i thailand godt :)
Ae aa vil sitt paa en elefant :p
<3

Leonie sa...

Virke som all æ snakke med har litt lyst te å dra heim om dagen. Skjønne det på ein måte. Her så e alt så strengt osv, bla bla. Det ska bli godt å kom heim te Norge og innsjå at vi har det jaggu itj værst!
Men du får kos dæ i den tia du har igjen, og itj prøv å tenk så my på Norge, prøve å hold mæ i gang med andre ting så æ slæpp å tenk på det sjøl.

ThaiTorhild sa...

Sommerferie saann ca. 6 mnd for mae nu ja ^^ Det kan jo bli skoey..

@Maria: Skoleuniformen ska bli me heim ja. Ingen tvil. Men trur du at ingen kjaem te aa sjaa rart paa mae hvis ae bruke den? Trist egentlig. Ae like uniformen min.

@Nathaniel: Jess, kjaem heim i slutten av mai :) <3

@Leonie:
Egentlig har ae itj saa lyst te aa faarraa heim ^^ Men vil moet venna og familie igjen. <3 savne folkan min

Hildegunn sa...

Det e ingen som sjer rart på folk på Inderøya, sjer æ for nmæ. (mohah,, litte artig mått æ ha det)

Det e positivt at du ijt vil heim sjø ! Da går det kjappar te du faktisk kjæm heim ! :)

Kariaanne sa...

Oi! Sommerferie i 6 mnd.? ;o Da hadd æ sovvi masse ^^ Men det e no mæ.
Æ glede mæ masse te du kjæm heim! :)